Witaminy do przyjmowania, gdy czujesz się zmęczony

Uncategorized

Witaminy do przyjmowania, gdy czujesz się zmęczonyWinowajca, który czuje się zmęczony, może być równie niewinny, jak złe nawyki snu, do czegoś znacznie poważniejszego, na przykład niedobory żywieniowe. Kiedy żadna filiżanka kawy nie wywoła uczucia radości topdj.pl, porozmawiaj z lekarzem o potencjalnych przyczynach. Robiąc pracę krwi, może odkryć, że masz niedobór jednej lub więcej witamin, co może pozostawiać uczucie letargu.

Zidentyfikuj niedobór

Zanim zaczniesz pojawiać się witaminy z założeniem, że mogą zwiększyć twoją energię, umów się z lekarzem. Chociaż zwiększanie spożycia niektórych witamin i minerałów może zwiększyć energię, jeśli masz niedobór, nie zrobi to wiele, jeśli nie. Testy laboratoryjne, które może zrobić pracownik służby zdrowia, gdy przychodzisz narzekać na chroniczne zmęczenie, wykluczy inne choroby lub potwierdzą niedobór. Omawiając potencjalne badania krwi, zapytaj lekarza, co planuje zamówić z laboratorium – testy niedoboru pokarmu nie są częścią pełnego badania krwi.

Zwiększ swój B-12

Zwiększ swój B-12Gdziekolwiek pomiędzy 15 procentami a 40 procentami Amerykanów brakuje witaminy B12, która pomaga twojemu ciału tworzyć DNA dla nowych komórek, tworzyć czerwone krwinki i zamieniać jedzenie w energię. Bez wystarczającej ilości B-12 może brakować energii, a także mieć trudności z zapamiętywaniem, odczuwać mrowienie lub drętwienie rąk i stóp oraz mieć wahania nastroju lub drażliwość. Weganie są szczególnie podatni na niedobór, ponieważ B-12 występuje naturalnie w produktach pochodzenia zwierzęcego, podobnie jak osoby w wieku powyżej 50 lat, ponieważ zmniejsza ich zdolność wchłaniania witaminy. Staraj się uzyskać 2,4 mikrograma B-12 dziennie, aby zapobiec niedoborom i zmęczeniu, które mogą się z tym wiązać. Witamina występuje naturalnie w produktach pochodzenia zwierzęcego, a także wzbogaconej żywności; zaopatrz się w małże, wątrobę wołową, jajka, nabiał i wzbogacone płatki śniadaniowe lub drożdże odżywcze

Zwiększyć witaminę D

Niski poziom witaminy D – mniejszy niż normalny poziom 30 nanogramów na mililitr – może prowadzić do chronicznego syndromu zmęczenia. Podczas gdy witaminę D można znaleźć w tłustych rybach, żółtkach jaj i wzbogaconych produktach mlecznych, od 50% do 90% witaminy D w organizmie pochodzi od wystawienia skóry na działanie promieni słonecznych. Jeśli pracujesz w domu, regularnie używasz kremu z filtrem lub jesteś ciemnoskóry, możesz odczuwać zmęczenie jako objaw niedoboru. Zapobiegaj temu, spędzając od 15 do 20 minut na słońcu codziennie, narażając co najmniej 40 procent swojej skóry. Możesz również wziąć suplement witaminy D, aby osiągnąć zalecany poziom 600 jednostek międzynarodowych dziennie dla dorosłych.

Weźmy pod uwagę niedobór minerałów

Weźmy pod uwagę niedobór minerałówTo nie tylko niedobór witamin może powodować zmęczenie. Możesz zwiększyć spożycie żelaza, minerału, szczególnie jeśli jesteś kobietą z ciężką miesiączką lub w ciąży, lub jeśli unikasz mięsa jako części diety. Porozmawiaj z lekarzem o przyjmowaniu suplementu żelaza, aby spełnić codzienne zalecenie 8 mg dla mężczyzny i 18 miligram dla kobiety. Jeśli jesteś w ciąży, potrzebujesz jeszcze więcej – 27 miligramów dziennie. Do dobrych źródeł żelaza należą wzbogacone płatki śniadaniowe, ostrygi, biała fasola, soczewica i szpinak. Dodatkowo, według University of Maryland Medical Center, niedobór magnezu może powodować zmęczenie, ale wymaga on więcej badań naukowych. Zielone warzywa liściaste, migdały, orzechy nerkowca i mleko sojowe są dobrym źródłem tego minerału.

Food Vs. Suplement

Ogólnie rzecz biorąc, dobrze zbilansowana dieta pełna produktów, pełnych ziaren, chudego białka i niskotłuszczowej mleczarni dostarcza wszystkich potrzebnych witamin i minerałów dziennie. Przyjmowanie zbyt dużej ilości witamin i minerałów w formie suplementu zwiększa ryzyko toksyczności. Ale porozmawiaj ze swoim lekarzem o najlepszym sposobie naprawienia niedoboru; w niektórych przypadkach – na przykład w przypadku niedokrwistości złośliwej będącej przyczyną niedoboru B-12 – zmiana diety nie rozwiąże problemu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *